Leírás az M2, M3 pályákban található, „eredeti” elnevezésű route-fájlokhoz

 

Az openBVE-ben a parancsok elé elhelyezett pontosvessző karakter inaktívvá tesz egy parancsot. Helyettesítő ($Sub) paranccsal hasonlót el lehet végezni, így a helyettesítővel a parancsot, vagy parancsok egész sorát aktív és inaktív állapotba lehet tenni.

 

A parancs(ok) elé egy $Sub helyettesítőt kell írni, a pálya elején pedig a $Sub helyettesítőhöz pontosvessző karaktert  / $Chr(59) / kell rendelni, ezzel lehet inaktívvá tenni az adott parancsot, illetve mindegyik olyan parancsot, amely elé ezt a helyettesítőt írtuk. Ha a parancsot aktíválni szeretnénk, akkor a helyettesítő mellé nem kell írni semmit.

 

Az alábbiak kizárólag openBVE-ben működnek!

 

Példa:

aktív parancs az openBVE-ben

.freeobj 0;200

inaktív parancs az openBVE-ben (pontosvessző a parancs előtt)

;.freeobj 0;200

 

Helyettesítő használatával így írjuk be a parancsot:

$Sub(100).freeobj 0;200

 

A route fájl elején a helyettesítőhöz rendelhetünk pontosvessző karaktert, ezzel inaktívvá tehetjük a parancsot

 

$Sub(100) = $Chr(59)

 

Ha aktívvá tesszük, akkor a $Sub(100) után az egyenlőségjel mögé ne írjunk semmit (töröljünk mindent a sorból), így az openBVE nem értelmez a helyettesítőre karaktert:

 

$Sub(100) =

Ezt jelenti:

.freeobj 0;200

 

Ha inaktívvá tesszük, akkor a $Sub(100) után az egyenlőségjel mögé $Chr(59)-t írjunk, így az openBVE pontosvessző karaktert értelmez a sor elején, és azt pedig azt jelenti, hogy a parancs nem töltődik be:

 

$Sub(100) = $Chr(59)

Ezt jelenti:

;.freeobj 0;200

 

 

Ezt a módszert felhasználva parancsok egész sorát lehet aktívvá vagy inaktívvá tenni, ezzel pályaszakaszokat is lehet megjeleníteni, vagy eltüntetni.

 

A játék betöltése előtt a route-fájlt módosítani kell ahhoz, hogy az általunk kívánt pályaszakasz töltődjön be.

 

A betöltés után, játék közben nem lehet az útvonalat megváltoztatni!

 

Mindegyik route fájlban van egy „Módosítható rész” elnevezésű, szaggatott vonallal körülhatárolt rész. Az ebben szerepelő helyettesítők aktívvá, inaktívvá tételével az útvonal választható, a pálya betöltése előtt, a route fájl átírásával és elmentésével.

 

M3_Koki-Ujpest_openBVE_eredeti.csv

Válasszuk ki, hogy honnan szeretnénk indulni, és hova szeretnénk érkezni. A pálya elején a MÓDOSÍTHATÓ RÉSZ által körülhatárolt helyettesítők mellé írjuk azt, ami a táblázatban van (üres esetén nem kell írni semmit)

 

Példa:

Kőbánya-Kispest 3 – Árpád kihúzó szakaszt választunk, valamint utastájékoztatás is legyen. Ez esetben a lenti táblázat szerint a 303-as, a 321-es, a 330-as, a 381-es helyettesítő AKTÍV, a többi INAKTÍV. A 389-est tetszőlegesen adjuk meg.

AKTÍV esetén az egyelőségjel után a sorból ki kell törölni mindent.

INAKÍTV esetén az egyelőségjel után $Chr(59) –t kell írni.

 

Így a következőt kell tartalmaznia a pályának:

 

;----------MÓDOSÍTHATÓ RÉSZ-----------------------

;Köki 2 kihúzó

$Sub(302) = $Chr(59)

;Köki 3 kihúzó

$Sub(303) =

;-----------------------------------

;M3 Deák kihúzó felé

$Sub(320) = $Chr(59)

;Deák-Árpád

$Sub(321) =

;-----------------------------------

;Árpád kihúzó felé

$Sub(330) =

;Árpád-Újpest

$Sub(331) = $Chr(59)

;-----------------------------------

;Újpest bal kh.

$Sub(332) = $Chr(59)

;Újpest jobb kh.

$Sub(333) = $Chr(59)

;-----------------------------------

;utastájékoztatás

$Sub(381) =

;utastájékoztatás nélkül

$Sub(384) = $Chr(59)

;áthaladás

$Sub(385) = $Chr(59)

;-----------------------------------

;ellenőrök

$Sub(389) =

;--------MÓDOSÍTHATÓ RÉSZ VÉGE--------------------

 

 

Mentsük el a módosított pályát, akár másnéven is.

A pályát indítsuk el az openBVE-ben. A betöltött pálya Kőbánya Kispest 3 – Árpád híd kihúzó szakaszt fog tartalmazni, amelyben lesznek utastájékoztató hangok is.

 

 

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Indulás

Érkezés

302

303

320

321

330

331

332

333

Kőbánya-Kispest 2

Újpest bal kihúzó

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Kőbánya-Kispest 2

Újpest jobb kihúzó

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Kőbánya-Kispest 3

Újpest bal kihúzó

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Kőbánya-Kispest 3

Újpest jobb kihúzó

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Kőbánya-Kispest 2

Árpád kihúzó

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Kőbánya-Kispest 3

Árpád kihúzó

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Kőbánya-Kispest 2

Deák kihúzó

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Kőbánya-Kispest 3

Deák kihúzó

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

Az alábbiakból valamelyik opciót ki kell választani!

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Opció

381

384

385

utastájékoztató hangokkal

 

$Chr(59)

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül

$Chr(59)

 

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

 

$Sub

Opció

389

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása

 

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül

$Chr(59)

 

M3_Ujpest-Koki_openBVE_eredeti.csv

 

 

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Indulás

Érkezés

302

303

320

321

330

331

332

333

Újpest bal kihúzó

Kőbánya-Kispest 2

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Újpest jobb kihúzó

Kőbánya-Kispest 2

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Újpest bal kihúzó

Kőbánya-Kispest 3

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Újpest jobb kihúzó

Kőbánya-Kispest 3

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Árpád kihúzó

Kőbánya-Kispest 2

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Árpád kihúzó

Kőbánya-Kispest 3

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Deák kihúzó

Kőbánya-Kispest 2

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Deák kihúzó

Kőbánya-Kispest 3

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

Az alábbiakból a háromból az egyiknek aktívnak kell lennie!

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Opció

381

384

385

utastájékoztató hangokkal

 

$Chr(59)

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül

$Chr(59)

 

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

 

$Sub

Opció

389

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása

 

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül

$Chr(59)

 

 

$Sub

Opció

340

Nagyvárad tér – Népliget között 40 km/h lassújellel

 

Nagyvárad tér – Népliget között 40 km/h lassújel nélkül

$Chr(59)

 

 

 

M2_Deli-Ors_openBVE_eredeti.csv

 

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Indulás

Érkezés

201

202

220

221

231

232

Déli bal kihúzó

Örs vezér tere bal

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Déli jobb kihúzó

Örs vezér tere bal

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Déli bal kihúzó

Örs vezér tere jobb

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Déli jobb kihúzó

Örs vezér tere jobb

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Deák kihúzó

Örs vezér tere bal

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Deák kihúzó

Örs vezér tere jobb

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

Az alábbiakból valamelyik opciót ki kell választani!

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Opció

281

282

283

284

285

férfi utastájékoztató hangokkal

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

női utastájékoztató hangokkal,

indításjelzés és következő állomás bemondással

(szintetizátor program használata nélkül)

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

női utastájékoztató hangokkal

indításjelzés nélkül, de következő állomás bemondással

(szintetizátor prorgam használata mellett)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

 

$Sub

Opció

289

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása

 

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül

$Chr(59)

 

 

$Sub

$Sub

Opció

291

292

felújítás előtti (2003-2007) állapotú állomásokkal

(Csak a Déli pu, Moszkva tér, Batthyány tér, Pillangó utca változik!)

 

$Chr(59)

felújítás utáni (2003-2007) állapotú állomásokkal

$Chr(59)

 

 

M2_Ors-Deli_openBVE_eredeti.csv

 

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Indulás

Érkezés

201

202

220

221

231

232

Örs vezér tere bal

Déli bal kihúzó

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Örs vezér tere bal

Déli jobb kihúzó

 

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Örs vezér tere jobb

Déli bal kihúzó

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

Örs vezér tere jobb

Déli jobb kihúzó

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

 

Örs vezér tere bal

Deák kihúzó

 

$Chr(59)

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

Örs vezér tere jobb

Deák kihúzó

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

Az alábbiakból valamelyik opciót ki kell választani!

 

Helyettesítő ($Sub) száma

Opció

281

282

283

284

285

férfi utastájékoztató hangokkal

 

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

női utastájékoztató hangokkal,

indításjelzés és következő állomás bemondással

(szintetizátor program használata nélkül)

$Chr(59)

 

 

$Chr(59)

$Chr(59)

női utastájékoztató hangokkal

indításjelzés nélkül, de következő állomás bemondással

(szintetizátor program használata mellett)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

$Chr(59)

utastájékoztató hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

$Chr(59)

 

 

 

$Sub

Opció

289

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása

 

egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül

$Chr(59)

 

 

$Sub

$Sub

Opció

291

292

felújítás előtti (2003-2007) állapotú állomásokkal

(Csak a Déli pu, Moszkva tér, Batthyány tér, Pillangó utca változik!)

 

$Chr(59)

felújítás utáni (2003-2007) állapotú állomásokkal

$Chr(59)

 

A leírásban nem szereplő variációk esetén a pálya hibásan, vagy hiányosan töltődhet be!

 

 

http://www.bvemetro.hu/