Leírás
az M2, M3 pályákban található, „eredeti” elnevezésű route-fájlokhoz
Az
openBVE-ben a parancsok elé elhelyezett pontosvessző
karakter inaktívvá tesz egy parancsot. Helyettesítő ($Sub)
paranccsal hasonlót el lehet végezni, így a helyettesítővel a parancsot, vagy
parancsok egész sorát aktív és inaktív állapotba lehet tenni.
A
parancs(ok) elé egy $Sub helyettesítőt kell írni, a
pálya elején pedig a $Sub helyettesítőhöz
pontosvessző karaktert / $Chr(59) / kell rendelni, ezzel lehet inaktívvá tenni az adott
parancsot, illetve mindegyik olyan parancsot, amely elé ezt a helyettesítőt
írtuk. Ha a parancsot aktíválni szeretnénk, akkor a
helyettesítő mellé nem kell írni semmit.
Az alábbiak kizárólag
openBVE-ben működnek!
Példa:
aktív
parancs az openBVE-ben
.freeobj 0;200
inaktív
parancs az openBVE-ben (pontosvessző a parancs előtt)
;.freeobj 0;200
Helyettesítő
használatával így írjuk be a parancsot:
$Sub(100).freeobj 0;200
A
route fájl elején
a helyettesítőhöz rendelhetünk pontosvessző karaktert, ezzel inaktívvá tehetjük a parancsot
$Sub(100) = $Chr(59)
Ha
aktívvá tesszük, akkor a $Sub(100) után az egyenlőségjel mögé ne írjunk semmit
(töröljünk mindent a sorból), így az openBVE nem
értelmez a helyettesítőre karaktert:
$Sub(100) =
Ezt
jelenti:
.freeobj 0;200
Ha
inaktívvá tesszük, akkor a $Sub(100) után az egyenlőségjel mögé $Chr(59)-t írjunk, így az openBVE pontosvessző karaktert értelmez a sor elején, és
azt pedig azt jelenti, hogy a parancs nem töltődik be:
$Sub(100) = $Chr(59)
Ezt
jelenti:
;.freeobj 0;200
Ezt a módszert felhasználva parancsok egész
sorát lehet aktívvá vagy inaktívvá tenni, ezzel pályaszakaszokat is lehet
megjeleníteni, vagy eltüntetni.
A
játék betöltése előtt a route-fájlt módosítani
kell ahhoz, hogy az általunk kívánt pályaszakasz töltődjön be.
A betöltés után, játék közben nem lehet az
útvonalat megváltoztatni!
Mindegyik route
fájlban van egy „Módosítható rész” elnevezésű, szaggatott vonallal
körülhatárolt rész. Az ebben szerepelő helyettesítők aktívvá, inaktívvá
tételével az útvonal választható, a pálya betöltése előtt, a route fájl átírásával és elmentésével.
M3_Koki-Ujpest_openBVE_eredeti.csv
Válasszuk
ki, hogy honnan szeretnénk indulni, és hova szeretnénk érkezni. A pálya elején
a MÓDOSÍTHATÓ RÉSZ által körülhatárolt helyettesítők mellé írjuk azt, ami a
táblázatban van (üres esetén nem kell írni semmit)
Példa:
Kőbánya-Kispest 3 – Árpád kihúzó szakaszt
választunk, valamint utastájékoztatás is legyen. Ez
esetben a lenti táblázat szerint a 303-as, a 321-es, a 330-as, a 381-es helyettesítő
AKTÍV, a többi INAKTÍV. A 389-est tetszőlegesen adjuk meg.
AKTÍV
esetén az egyelőségjel után a sorból ki kell törölni mindent.
INAKÍTV
esetén az egyelőségjel után $Chr(59) –t kell írni.
Így a következőt kell tartalmaznia a
pályának:
;----------MÓDOSÍTHATÓ
RÉSZ-----------------------
;Köki 2 kihúzó
$Sub(302) = $Chr(59)
;Köki 3 kihúzó
$Sub(303) =
;-----------------------------------
;M3
Deák kihúzó felé
$Sub(320) = $Chr(59)
;Deák-Árpád
$Sub(321) =
;-----------------------------------
;Árpád
kihúzó felé
$Sub(330) =
;Árpád-Újpest
$Sub(331) = $Chr(59)
;-----------------------------------
;Újpest
bal kh.
$Sub(332) = $Chr(59)
;Újpest
jobb kh.
$Sub(333) = $Chr(59)
;-----------------------------------
;utastájékoztatás
$Sub(381) =
;utastájékoztatás nélkül
$Sub(384) = $Chr(59)
;áthaladás
$Sub(385) = $Chr(59)
;-----------------------------------
;ellenőrök
$Sub(389) =
;--------MÓDOSÍTHATÓ
RÉSZ VÉGE--------------------
Mentsük
el a módosított pályát, akár másnéven is.
A
pályát indítsuk el az openBVE-ben. A betöltött pálya
Kőbánya Kispest 3 – Árpád híd kihúzó szakaszt fog tartalmazni, amelyben lesznek
utastájékoztató hangok is.
|
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
|||||||
Indulás |
Érkezés |
302 |
303 |
320 |
321 |
330 |
331 |
332 |
333 |
Kőbánya-Kispest 2 |
Újpest bal kihúzó |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Kőbánya-Kispest 2 |
Újpest jobb kihúzó |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Kőbánya-Kispest 3 |
Újpest bal kihúzó |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Kőbánya-Kispest 3 |
Újpest jobb kihúzó |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Kőbánya-Kispest 2 |
Árpád kihúzó |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Kőbánya-Kispest 3 |
Árpád kihúzó |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Kőbánya-Kispest 2 |
Deák kihúzó |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Kőbánya-Kispest 3 |
Deák kihúzó |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Az
alábbiakból valamelyik opciót ki kell választani!
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
||
Opció |
381 |
384 |
385 |
utastájékoztató
hangokkal |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
utastájékoztató
hangok nélkül |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
utastájékoztató
hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Sub |
Opció |
389 |
egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető
hangok lejátszása |
|
egyes állomásokon
ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül |
$Chr(59) |
M3_Ujpest-Koki_openBVE_eredeti.csv
|
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
|||||||
Indulás |
Érkezés |
302 |
303 |
320 |
321 |
330 |
331 |
332 |
333 |
Újpest bal kihúzó |
Kőbánya-Kispest 2 |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Újpest jobb kihúzó |
Kőbánya-Kispest 2 |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Újpest bal kihúzó |
Kőbánya-Kispest 3 |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Újpest jobb kihúzó |
Kőbánya-Kispest 3 |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Árpád kihúzó |
Kőbánya-Kispest 2 |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Árpád kihúzó |
Kőbánya-Kispest 3 |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Deák kihúzó |
Kőbánya-Kispest 2 |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Deák kihúzó |
Kőbánya-Kispest 3 |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Az
alábbiakból a háromból az egyiknek aktívnak kell lennie!
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
||
Opció |
381 |
384 |
385 |
utastájékoztató
hangokkal |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
utastájékoztató
hangok nélkül |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
utastájékoztató
hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Sub |
Opció |
389 |
egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető
hangok lejátszása |
|
egyes állomásokon
ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül |
$Chr(59) |
|
$Sub |
Opció |
340 |
Nagyvárad tér – Népliget között 40 km/h
lassújellel |
|
Nagyvárad tér –
Népliget között 40 km/h lassújel nélkül |
$Chr(59) |
M2_Deli-Ors_openBVE_eredeti.csv
|
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
|||||
Indulás |
Érkezés |
201 |
202 |
220 |
221 |
231 |
232 |
Déli bal kihúzó |
Örs vezér tere bal |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Déli jobb kihúzó |
Örs vezér tere bal |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Déli bal kihúzó |
Örs vezér tere jobb |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Déli jobb kihúzó |
Örs vezér tere jobb |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Deák kihúzó |
Örs vezér tere bal |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Deák kihúzó |
Örs vezér tere jobb |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Az
alábbiakból valamelyik opciót ki kell választani!
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
||||
Opció |
281 |
282 |
283 |
284 |
285 |
férfi utastájékoztató
hangokkal |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
női utastájékoztató
hangokkal, indításjelzés és következő állomás
bemondással (szintetizátor program használata nélkül) |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
női utastájékoztató
hangokkal indításjelzés nélkül, de következő állomás
bemondással (szintetizátor prorgam
használata mellett) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
utastájékoztató
hangok nélkül |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
utastájékoztató
hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Sub |
Opció |
289 |
egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető
hangok lejátszása |
|
egyes állomásokon
ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül |
$Chr(59) |
|
$Sub |
$Sub |
Opció |
291 |
292 |
felújítás előtti (2003-2007) állapotú
állomásokkal (Csak a Déli pu,
Moszkva tér, Batthyány tér, Pillangó utca változik!) |
|
$Chr(59) |
felújítás utáni (2003-2007) állapotú
állomásokkal |
$Chr(59) |
M2_Ors-Deli_openBVE_eredeti.csv
|
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
|||||
Indulás |
Érkezés |
201 |
202 |
220 |
221 |
231 |
232 |
Örs vezér tere bal |
Déli bal kihúzó |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Örs vezér tere bal |
Déli jobb kihúzó |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Örs vezér tere jobb |
Déli bal kihúzó |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
Örs vezér tere jobb |
Déli jobb kihúzó |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
Örs vezér tere bal |
Deák kihúzó |
|
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Örs vezér tere jobb |
Deák kihúzó |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
Az
alábbiakból valamelyik opciót ki kell választani!
|
Helyettesítő ($Sub)
száma |
||||
Opció |
281 |
282 |
283 |
284 |
285 |
férfi utastájékoztató
hangokkal |
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
női utastájékoztató
hangokkal, indításjelzés és következő állomás
bemondással (szintetizátor program használata nélkül) |
$Chr(59) |
|
|
$Chr(59) |
$Chr(59) |
női utastájékoztató
hangokkal indításjelzés nélkül, de következő állomás
bemondással (szintetizátor program használata mellett) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
|
utastájékoztató
hangok nélkül |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
$Chr(59) |
utastájékoztató
hangok nélkül, állomásokon 40 km/h sebességű áthaladással |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
$Chr(59) |
|
|
$Sub |
Opció |
289 |
egyes állomásokon ellenőrökre figyelmeztető
hangok lejátszása |
|
egyes állomásokon
ellenőrökre figyelmeztető hangok lejátszása nélkül |
$Chr(59) |
|
$Sub |
$Sub |
Opció |
291 |
292 |
felújítás előtti (2003-2007) állapotú
állomásokkal (Csak a Déli pu,
Moszkva tér, Batthyány tér, Pillangó utca változik!) |
|
$Chr(59) |
felújítás utáni (2003-2007) állapotú
állomásokkal |
$Chr(59) |
A leírásban nem
szereplő variációk esetén a pálya hibásan, vagy hiányosan töltődhet be!